Unes llinies sobre El hombre que se enamoró de la luna, de Tom Spanbauer, una novela que lleí con placer pero a cachos con desoxegu, y non precisamente polos pasaxes que se suponen más “atrevíos”, sinón polos otros, poles pieces de filosofía barata qu’hai esmarallaes equí y allá peles sos páxines. El western (porque ye un western) ye un xéneru mui afechiscu pa pontificar: la mitoloxía de la frontera acaba por fuerza reclamando pa la narración un conteníu cuasi teogónicu, hasta’l puntu de qu’una amarraza de saloon ye fácil que revista los tintes d’una teomaquia. Pero n’ocasiones Spanbauer lleva esa tentativa fundacional a cotes difíciles de defender dientro d’un relatu con pretensiones de verosimilitú (como lo ye cualquier novela). Les digresiones en clave de pensamientu selvaxe, prescindibles en cualquier contextu, son equí gratuites y, más que contribuir a dilir en pantasía onírica una narración brutalmente apegada a los mecanismos clásicos de la inorancia y el reconocimientu, lo que faen ye hipostasiar la consciencia del narrador y estropiar el fluir d’una voz que de mano ye atractiva y potente per se.
Tien, amás, un fallu estructural: el presuntu viaxe iniciáticu que Cobertizo (el narrador y aparente protagonista) fai a la busca del significáu del so nome, nin cumple coles espectatives del personax, nin añede al conxuntu de la historia más qu’una dimensión grotesca que podía aforranos (la supuesta muerte y resurrección de Cobertizo ente los indios): un recorríu probe por demás, amás d’innecesariu.
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