viernes, 14 de agosto de 2009

Demonios familiares

Nun soi pa esplicar por qué m’interesa tanto la familia como hábitat narrativu. Podía invocar l’empiezu de Ana Karenina: “Toles families felices se paecen; toles families infelices tienen un motivu diferente pa ser desgraciaes”. Les desgracies familiares ponen a prueba l’arquitectura básica de cada individuu. Constitúin el nichu ecolóxicu de tolos grandes conflictos d’identidá, d’un mou mui asemeyáu a les guerres, que nun dexen d’esperimentase mui davezu en clave familiar.
La familia ye l’ecosistema qu’esplora Jonathan Demme en Rachel Getting Married. El guión, firmáu por Jenny Lumet, ye cenciellu n’apariencia: Rachel va casase, xúntase tola familia pal ensayu previu al casoriu, y al final celébrase la boda. Nun hai flashbacks, nun hai trames paraleles, pero la densidá emocional que se contién nesa historia doméstica nun rique más nada. Evidentemente, hai un pasáu que proyecta la so solombra ominosa, pero d’una manera tan cercana y tan cruda que nun hai necesidá de pasar peles trampes del melodrama. Tolos personaxes, empezando por Kym, la hermana de Rachel (la más fácil d’estereotipar a poco que Demme tuviera dalgún interés polos estereotipos), tán dibuxaos a la midida de lo común, ensin estridencies: d’ehí que seya tan difícil xulgalos.
Nun ye la primer vegada que Jonathan Demme s’apara na familia como catalizador d’emociones: ehí ta Philadelphia, tou un himnu n’honor de la familia estensa y les sos ceremonies. Mesmo qu’en Philadelphia yera’l funeral la ceremonia afayadiza p’amosar les capacidaes inclusives de la familia como célula democrática, en Rachel Getting Married ye la boda: una boda multicultural, con un ensayu previu que non sólo val pa garantizar que tol mundu conoza’l so papel sinón tamién, y mui especialmente, pa neutralizar la pulsión destructiva d’esi pasáu que Kym trai con ella.
Amás d’eso, ye una de les películes más inquietantes que tengo visto últimamente y una de les más brillantes. Igual sólo yera eso lo que quería dicir.

2 comentarios:

Natalia Menéndez dijo...

Pues hablando de familias de ficción, nunca mejor dicho, "Familia",d Fernando León. Me encanta esa película

Nacho dijo...

Si te digo la verdá pa mi foi una pequeña decepción esta película. Nun acabó de convenceme esi tonu documental cámara en mano pa esta historia que por otru llau pémeque nun termina d'arrancar por completo. Hai personaxes (como la madre de la protagonista) de tratamientu escasu pa la magnitú de los problemes pasaos pola familia.
Habría que ver el resultáu d'esta trama en manes de Paul Schrader, por exemplu.
Eso sí, prestóme enforma sentir Unknown Legend del maestru Neil Young.