Súmome con enfotu al llamamientu a comprar llibros que nos llanza José Luis Piquero dende’l so blog (con ocasión de la publicación del so llibru El fin de semana perdido: tamién animo a compralu). Y apunto’l tema como d’urxente reflexón. Si ye verdá que la subsunción de la lliteratura nel mercáu rique un esfuerzu supletoriu por parte de los llectores, nun ye menor l’esfuerzu que debiera pidíse-yos / pidísenos a los escritores. Un esfuerzu que nun tien tanto que ver cola esixencia de la escelencia lliteraria (un querer que se nos supón) como cola necesidá d’adoptar una actitú insurxente y resistente frente a la banalización de la lliteratura. Porque’l problema, pamidea, nun ta en que llibros como’l de José Luis Piquero tengan que competir colos de Ruiz Zafón y compañía. El problema principal ta en que cualquier llector potencial ta informáu abondo de la esistencia de La sombra del viento, pero non cualquier llector ta igual d’informáu de la esistencia de El fin de semana perdido. Ye más la publicidá (sobredimensionada nunos casos, escasísima n’otros) lo que condiciona esta situación actual en que tal paez que la lliteratura ta pasando un momentu penosu. Los mecanismos que lleven al llector a tener conocimientu de qu’esiste un llibru determináu qu’igual merez la pena lleer: ehí ye onde atopamos el gran cambiu cultural que tovía nun analicemos con procuru y que debiera influir na conducta de los propios escritores. La importancia que n’otros díes tuvo la institución universitaria, la trascendencia que llograron les revistes lliteraries y, en dellos casos, los periódicos como ferramienta d’información y formación cultural: agora qu’eses dos armes quedaron definitivamente desactivaes pol ruxrux del mercáu, seique la única zona desmilitarizada seya esta que nos apurre internet. Con toles sos llimitaciones, que son tantes como los sos potenciales: aprovechar la rede como erbía pa un Umwelt lliterariu al marxe del mercáu. Anque igual ye pidir muncho.
2 comentarios:
A polos livros entom! Umha aperta desde a Galiza
Toi contigo, compañeru.
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