La cosa va, efectivamente, de personaxes secundarios ma non troppo. Entama con ún d'esos álbumes que reverenciamos desque yéremos unos pininos: Berlin (1973), de Lou Reed. Una obra maestra, dices, y nun tengo la menor dulda de que ye una afirmación afortunada. Como tampoco nun la tengo sobre la maestría del compositor, cantante y rock'n'roll star que la firma. Pero vamos a los creitos. Sabemos quién ye'l productor, Bob Ezrin, y sabemos que ye'l mesmu de The Wall, de Pink Floyd, y de media carrera d'Alice Cooper, y del primer álbum en solitariu de Peter Gabriel, y del Destroyer de Kiss... Sabemos quién ye'l batería: Aynsley Dunbar, collaborador habitual de John Mayall y de Frank Zappa y d'un llargu etcétera qu'inclúi al David Bowie de Diamond Dogs (1974). Pero nun son Ezrin y Dunbar los que firmen Berlin. Tampoco'l baxista Jack Bruce (¿necesita presentación? Sólo una pallabra: Cream), nin el teclista Steve Winwood (¿otra pallabra? Mui bien: Traffic). Tampoco los guitarristes Steve Hunter y Dick Wagner.
Steve Hunter y Dick Wagner suelen formar tándem na memoria de los amantes del rock. Non sólo por Berlin: tamién, y fundamentalmente, por Rock'N'Roll Animal (1974), el primer live de Lou Reed, nel que tamién participen el baxista Prakash John y el batería Pentti Glan. Los cuatro formen la banda d'Alice Cooper en Welcome To My Nightmare (1975), onde Wagner apaez acreitáu, amás, como compositor. Hunter y Wagner continúen collaborando con Cooper en Alice Cooper Goes To Hell (1976) y Lace And Whiskey (1977).
Nestos dos últimos álbumes, figura'l baxista Tony Levin. Un músicu d'estudiu recomendáu por Ezrin, con quien yá trabayara tamién en Berlin (nos dos temes onde nun toca Jack Bruce). A Tony Levin, vía Ezrin, volvemos a atopalu nel citáu primer álbum de Peter Gabriel y, dende entós, en tola carrera d'esti, como una especie de timonel na solombra. Otru d'esos nomes que nun acuten un sitiu na historia de los grandes nomes propios. Y eso que la de Levin ye una d'eses carreres qu'inclúi una estancia nel infiernu: formó parte de King Crimson na so cuarta encarnación, xunto a los guitarristes Robert Fripp y Adrian Belew y el batería Bill Bruford.
Precisamente Adrian Belew da'l perfil del gran músicu asociáu ensin carrera propia pero insustituible pa entender grandes tramos de la nuesa memoria musical. Belew toca con Frank Zappa ente 1977 y 1979 y a traviés de Zappa entra a formar parte de la banda de David Bowie pa la so xira de 1978 (recoyida en Stage) y, de resultes, participa en Lodger (1979), l'últimu álbum de la llamada “triloxía berlinesa” de Bowie. El productor d'esti últimu, Brian Eno, ficha a Belew pa dar los últimos toques al álbum de Talking Heads Remain In Light (1980). Con Talking Heads sal tamién de xira (recoyida en The Name Of This Band Is Talking Heads) y participa na so banda ximielga, Tom Tom Club. Amás d'eso, King Crimson. Nun ye poco pa poner nel curriculum vitae. Sicasí, por si la gloria decidiera finalmente inoralu, tovía llogra participar n'otru d'esos grandes proyectos musicales que figuren na nuesa (plural estrictu) banda sonora diaria: Nine Inch Nails.
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