sábado, 27 de diciembre de 2008

Balance musical de 2008

Posiblemente la posteridá nos descubra que’l gran álbum de 2008 nun foi nengún de los qu’agora m’abulten perdurables. Nostante, na mio esbilla personal paécenme toos ellos candidatos a resistir el pasu del tiempu, caún por diverses razones. Naturalmente, quédame la gran dulda sobre’l qu’agora mesmo pue ser el discu de rock más discutíu del añu: Chinese Democracy, de Guns N’Roses. Ye tanto lo que se ta escribiendo sobre él, y tanto d’ello dende puntos de vista extramusicales, que’l pesu del prexuiciu y los daños collaterales faen difícil una valoración del so apueste sonoru (anque a min, pel momentu, paezme mui recomendable, lo mesmo me da’l dineru y el tiempu que llevara producilu).
Seique’l mio balance del añu dexa n’evidencia que toi avieyuscando: los más que nél figuren son músicos de más o menos la mio edá, con una trayectoria bien sólida, que vuelven a la vida depués d’un paréntesis más o menos llargu, o que siguen una venturosa carrera ensin saltos. A la primera de les categoríes pertenecen The Black Crowes, que volvieron con un más que recomendable Warpaint depués de seis años de silenciu discográficu. A la segunda, el cada vez más grande Nick Cave (y los sos inevitables Bad Seeds) con Dig, Lazarus, Dig, un álbum qu’arrenuncio a intentar decidir si ta o non ente los meyores de la so llarga carrera.
Otros que volvieron col ánimu en fierros foron Primal Scream: Beautiful Future ye’l so meyor discu dende’l celebráu XTRMNTR (2000), y nun sé si incluso superior a esti. A Primal Scream ye fácil que se-yos frustre l’intentu de concasar les dos venes que los definen, la vena rollingstoniana y la vena electrónica, pero equí, y especialmente en temes como “Suicide Bomb” o “I Love To Hurt (You Love To Be Hurt)”, ensámblenles a la perfección, yo diría que como nunca. Polo demás ye un discu duru, gochu y demente: el qu’avisa nun ye traidor.
Tamién pertenez al club de les grandes carreres la de Bonnie Prince Billy, que presentó esti añu Lie Down In The Light. Trátase d’un nuevu pasu nel so programa de renovación de la mitografía country, y ye seique l’álbum onde la so voz ye más firme, onde’l so xeitu de cantar revela un dominiu que nunca nun mostrara con tanta intensidá. Dexa posu. Sascude. Nun s’olvida.
Y otru regresu foi’l de Spiritualized, que nos entregó la so meyor obra dende Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space (1997): Songs In A & E. Grabáu mientres el cantante y compositor del grupu, Jason Pierce, convalecía d’una neumonía que cásique lu mata (y prometo, pa los que me conocen, que yá me gustaba’l discu enantes d’enterame d’esta coincidencia), Songs In A & E nun ye un álbum fúnebre, nin muncho menos: ye una obra de renovación, y hasta de celebración, poéticamente inspirada y muncho más cálida que nengún otru trabayu de Spiritualized.
Sicasí, 2008 foi l’añu en que por fin salió a la lluz un discu que dalgunos llevábemos munchu tiempu esperando: Saturnalia, l’anunciáu debú de The Gutter Twins, el proyectu a comuña de Mark Lanegan y Greg Dulli. Saturnalia ye un álbum escuru, qu’hereda la sonoridá y l’ambientación del últimu grupu de Dulli, The Twilight Singers, y que tien muncho de manifiestu (anque la continuidá, tratándose de Lanegan, nunca nun ta garantizada). Acoyílu a lo primero con un aquel de decepción. Dame, nostante, que va cristalizando como futuru discu de cultu.
Mención especial merez Only By The Night, l’últimu trabayu hasta’l momentu de los cada vez más interesantes y recios Kings Of Leon: un álbum inspiráu, lo mesmo que tolos demás d’esta banda, pol hard rock de los setenta, con raigaños evidentes nel southern rock y un puntu de continuidá colos meyores momentos de Pearl Jam. Influyencies aparte, la confirmación de Kings Of Leon como una de les bandes de referencia pa entender la primer década del sieglu XXI.
Y mui cerca, estilísticamente falando, queda In The Future, el nuevu álbum de Black Mountain, otros herederos del hard anque con un matiz inequívocamente psicodélicu. Diez esquisitos temes onde s’entemez el maxisteriu de Grace Slick y Neil Young cola fiereza del stoner rock nuna propuesta mui cercana a la de los australianos Wolfmother pero con un plus de delicadeza.
2008 foi tamién l’añu del álbum de Micah P. Hinson And The Red Empire Orchestra, del Consolers Of The Lonely de The Raconteurs y del Distortion de los Magnetic Fields. Ellos completaríen la docena del mio resume musical d’estos doce meses. Doce interesantes meses, anque la democracia nun aportara a China y seya un ideal cada vez más llonxanu en cualquier parte del mundu.

1 comentario:

Víctor dijo...

El de los Guns me aburre sin haberlo escuchado demasiado la verdad.

De acuerdo con lo que comentas sobre Primal Scream, Micah P Hinson y Spiritualized.

Con los Kings of Leon no puedo, pero prueba con los Drive by Truckers son muy recomendables.

A Mark Lanegan lo prefiero con esa extraña pareja que forma con Isobel Campbell.

Está muy bien (se me olvidó meterlo en mi lista) Elli Paperboy and the true loves. Es un revival pegado a los originales y no te va a aportar nada nuevo pero divertido es un rato!