martes, 30 de diciembre de 2008

Echo & The Bunnymen: "Crocodiles" (1980)

Dende qu’en 1971 morriera Jim Morrison, la música de The Doors quedara cuasi una década aparcada nesi llugar qu’ocupen los clásicos que cuasi naide nun escucha. Per un llau, la d’ellos nun fuera una propuesta mui acordies col rock mastodónticu de los virtuosos de la guitarra qu’a finales de los años setenta diba convertise en tendencia de consumu masivu. Per otru llau, tampoco nun concasaba muncho col esquematismu de la new wave y el punk más integrista. Nada nun facía prever qu’al entamar la década de los ochenta diba reivindicase hasta tal puntu la so herencia.
En 1980, el que fuera teclista de The Doors, Ray Manzarek, apadrina a una escura banda de Los Angeles llamada X y produz el so primer álbum, onde s’inclúi una versión del clásicu “Soul Kitchen” (del primer discu de The Doors, 1967). Esi mesmu añu produzse tamién el debú discográficu de la banda de Ian McCulloch, un músicu de Liverpool con una voz y un xeitu de cantar qu’evoquen automáticamente la voz y les maneres de Jim Morrison.
El grupu de McCulloch ye Echo & The Bunnymen, y ta llamáu a convertise nuna referencia inescusable del pop-rock de los años ochenta. Anque la so evolución posterior nun va tar al altor de los sos entamos, produz cuatro grandes álbumes ente los que destaca claramente’l primeru, Crocodiles, onde la voz de McCulloch xuega al esconderite cola guitarra de Will Sergeant (un músicu más influyente que famosu, con una técnica cuasi impresionista, sólo comparable a la de Johnny Marr, de The Smiths). En Crocodiles mázcase una almósfera ténebre, anque non macabra: una mezclienda de romanticismu byronianu y psicodelia desencantada (lléase The Doors) que tien los sos momentos cimeros na rimbaudiana “Pride”, na cuasi gayolera (por cínica) “Rescue”, na espectral “Pictures On My Wall” y na antiépica “Happy Death Men”.

No hay comentarios: