miércoles, 18 de febrero de 2009

Fugazi: "Repeater" (1990)

Pocos músicos de rock tan conscientes de les implicaciones étiques del oficiu como Ian MacKaye. Nos primeros años ochenta dirixó Minor Threat, la más mítica de les bandes hardcore de Wahsington DC, y al traviés d’ella punxo en circulación el straight edge, un códigu moral contrariu a les drogues, especialmente al alcohol, y a la promiscuidá sexual. Afondamientu nel êthos ascéticu del punk, llevándolu a un espreciu absolutu por toles formes de socialización amparaes pola cultura pop: la diversión y el consumu son vistes agora como una falcatrúa de los adultos (los corruptos) pa nun perder el control sobre los sos cadiellos.
El puritanismu de MacKaye auguraba una curtia vida a Minor Threat, y asina foi. De les sos cenices diba salir una montonera de bandes más o menos emparentaes cola moral straight edge, ente elles el proyectu más sólidu de MacKaye: Fugazi.
En Fugazi, MacKaye contó con un aliáu de primer división: Guy Picciotto. El tándem creativu funcionó como un mecanismu de reloxería dende los entamos, y col so primer álbum, Repeater, refundaron y refundieron una década d’esperiencia hardcore. La ética comunitaria tuvo en Fugazi tanta importancia como en Minor Threat, empezando pola negativa a tener tratos cola industria discográfica y el consiguiente apueste por una fórmula autoxestionaria y antisistema que nun-yos quitó de vender dos millones de discos.
Repeater benefíciase del carisma de MacKaye tanto como del talentu compositivu ya interpretativu de tolos miembros de la banda, capaces de construir un xuguete delicáu compuestu por pieces de difícil encaxe. Hai nél ferocidá puritana, emoción panfletaria, riffs de guitarra a lo Ted Nugent, transiciones rítmiques imprevisibles, y tal cantidá d’enerxía qu’hasta les cuerdes vocales paecen electrificaes.

No hay comentarios: