lunes, 2 de febrero de 2009

Noticies del frente hemicranial

1. Leve ataque’l vienres, en metá d’una clas d’Educación pa la Ciudadanía. Almítense rises. Nun llegó a ser crisis severa, controléla fácil.
2. Esta selmana toi observando un fenómenu nuevu, que nun apaeciera en ciclos anteriores. De sópitu, dexo d’oyer pel oyíu izquierdu. Pasóme’l miércoles, en metá d’un claustru de profesores, y el sábadu, en metá del actu del 25 aniversariu de la Xunta pola Defensa de la Llingua. (Oyíte en mono, Fredo, pero qué grande.)
3. Ataque violentu al alborecer del domingu. Aportó al clímax a eso del mediudía, y volvióse insoportable hacia les tres de la tarde. Visita al hospital de Xove, goteru de nolotil y una hora y cuartu conectáu a una botella d’osíxenu al 50 %. L’ecu tovía dura.
4. ¿Qué rellación hai ente les migrañes y el sueñu? Si los ataques se producen de día, tovía ye dable poner un aquel de voluntá en superalos. Siempres paez como si una parte del to cerebru nun tuviera espierta. Poro, cuando l’ataque se produz pela nueche, cuantimás si tas durmiendo, ye cuando nun hai escape posible.
5. Un apunte sobre’l café y el tabacu. Supuestamente, tán contraindicaos en casos de migraña. Nostante, el café ye un antimigrañosu ampliamente usáu en mio casa dende la época de la mio bisgüela la de San Feliz. De les bondaes de la nicotina soi yo’l que da fe. ¿Esplicación? Supongo que va tener que ver cola serotonina. Hai un ciertu consensu sobre’l papel que xuega la serotonina nes crisis, lo qu’esplica en parte que cuasi tolos ciclos, y bona parte de los ataques, se produzan n’époques de descensu del estrés (fines de selmana, vacaciones). En principiu, cualquier cosa que contribuya a aumentar los niveles de serotonina debiera ayudar. Lo difícil ye atopar una sustancia que cumpla esa premisa ensin servir al mesmu tiempu de vasodilatador.

3 comentarios:

Roberto Pato dijo...

ánimu...

Ismael Piñera Tarque dijo...

Ya me lo olía yo; me acuerdo de lo del claustro, te vi hoy en el parte.
Si te vale de algo, mi familia comparte la tesis antimigrañosa del café. Solo, eso sí.

Un abrazo.

Miguel Barrero dijo...

Cuídate, nin. Qu'inda nun tienes edá pa mantes a cuadros y sopes a media tarde...