Dos grandes corrientes musicales, bien davezu interconectaes, percuerren el rock independiente norteamericanu na década de 1980: el hardcore y el college rock. Son, naturalmente, etiquetes aproximatives, pero funcionen más qu’otres pa entender el verdaderu elementu del que s’alimenta la música independiente, a saber: un circuitu de conciertos y sellos discográficos cuasi domésticos, y un conxuntu d’emisores de radio venceyaes a los campus universitarios. Tou esi magma sonoru va confluir y esbarbar los diques de la marxinalidá col tremendu ésitu de Nirvana a partir de 1991.
1988 ye l’añu doráu pa tres de les bandes más influyentes d’esi turbón soterrañu. La primera d’elles, Sonic Youth, un axente esternu pero íntimamente conectáu col hardcore y el college rock, les otres dos inseparables del rock universitariu de la ciudá de Boston: Dinosaur Jr. (apadrinaos por Sonic Youth y tresllantaos, poro, a Nueva York) y Pixies, un productu xenuinu de la ciudá d’Edgar Allan Poe.
Los Pixies son una creación de Black Francis, compositor de prácticamente toles sos canciones, y na mesma midida la estética del grupu ye una proyección de les obsesiones más íntimes del so fundador. Les sos bases musicales son mui simples: punk guitarreru, mui próximu al hardcore (Hüsker Dü), con dosis de surf rock (X) y un puntu de desgüeve en clave pop. Lletres cuasi surrealistes, cercanes n’ocasiones al deliriu (dalgo que comparten con, por exemplu, Butthole Surfers y The Flaming Lips), repletes d’imaxinería sexual y relixosa. L’equilibriu interpretativu ente’l desenfadu (cuasi desdexamientu) y la pericia (al filu de lo esquemático) ye seique’l secretu intresferible de los Pixies.
Surfer Rosa ye’l primeru de los dos grandes álbumes d’esta fugaz banda (l’otru va ser Doolittle, xusto un añu más tarde). Produzlu Steve Albini, y ye tan curtiu como intensu, con cortes enllenos d’humor negru y guitarres aceraes (“Bone Machine”, “Break My Body”, “Something Against You”, “I’m Amazed”), pop desanxeláu pa cerebros adoloríos (“Gigantic”, “Cactus”, “Tony’s Theme”), cantares n’espanglish (“Vamos”, “Oh My Golly!”), amás d’una canción digna de pasar a los anales de la historia universal del crime: “Where Is My Mind?”, hipnótica, inspirada, intemporal.
1 comentario:
"Where is my mind" ye una d'eses pieces narcotizantes que te lleven a sitios insospechaos. Escúchola y danme ganes de tirame d'un avión en marcha y esnalar como los páxaros. Nesi sen pásame igual cuando escucho Space oddity de Bowie o Karma police de Radiohead. Galactismu total. Agora bien, la deuda que tienen los Pixies cola Velvet ye impresionante, sinón escucha, por poner un exemplu, Heroin...
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