domingo, 9 de marzo de 2008

The Flaming Lips: "Yoshimi Battles The Pink Robots" (2002)

Lo menos que se pue dicir de la trayectoria de The Flaming Lips ye que llama l’atención: psicodélicos, desenfadaos, depresivos, irónicos, payasos, la de so ye una obra que tresciende l’ámbitu del pop y del rock pa tresllombar hacia’l music-hall, l’agit-prop y la performance, un poco a la manera de los sos inmediatos precursores, los Butthole Surfers.
A finales de la década de 1990, The Flaming Lips taben xusto nesi puntu en qu’una banda de cultu pue atrevese con too y facer el mayor de los ridículos porque naide, o cuasi naide, mira pa ella. El respetu que pudieren atropar yera fráxil, grandillocuente pero fráxil, especialmente depués de grabar Zaireeka (1997), un álbum compuestu por cuatro CD qu’hai qu’escuchar al mesmu tiempu. Ye con The Soft Bulletin (1999) como s’adientren nun camín relativamente nuevu, ensin perder el posu de space-pop que siempres va asociáu al nome de la banda pero conxugándolu con una llinia de producción (nes pérites manes de Dave Fridmann) más cercana a la xeneración de Björk y Beck.
Yoshimi Battles The Pink Robots ye un (falsu) álbum conceptual de temática sci-fi. Abre con un tema impresionante, “Fight Test”, que marca la testura del discu ensembre: guitarres acústiques, programaciones, coros en falseto, flautes, melotrón, estacazos de baxu y batería. Les aventures de Yoshimi (la batería de la banda xaponesa Boredoms) son el leit-motiv de los cuatro primeros temes del discu, pa delise depués nuna riestra de pieces conectaes col ñudu principal al traviés d’un pathos agónicu pero especialmente por mor de la instrumentación y los arreglos, con guiños a los clásicos del rock progresivu (Pink Floyd, Traffic, The Soft Machine: compárese la voz de Coyne en “It’s Summertime” cola de Robert Wyatt nos primeros álbumes d’esta última banda).
En La vida de Brian, Eric Idle fai un númberu musical nel que-y muestra a una ama de casa cómo ye de ruina la vida humana frente a la inmensidá del universu. En “Do Your Realize?”, una de les canciones más cellebraes de Yoshimi Battles The Pink Robots, Wayne Coyne vuelve sobre la mesma idea: “Do you realize that everyone you know someday will die?”. Una idea terrible, que paez más propia d’un cantar llóbregu, mandáu de sonoridaes cavernaries, que de les llimpies vibraciones que tresmite non sólo esti sinón el conxuntu de tolos temes del álbum. Pensar qu’un día tola xente que conoces va morrer: les dimensiones del dañu son muncho más apavoriantes que les d’un memento mori propiu y singular, impliquen reducir a nada, o a mui poco, la esistencia ensembre. Lo que surde d’ehí nun ye una cellebración del suicidiu sinón de la vida, una incitación a vivir el momentu, carpe diem que se repite nel siguiente tema, “All We Have Is Now”, hasta consiguir formulase ensin pallabres na apoteosis instrumental que pieslla l’álbum: “Approaching Pavonis Mons By Balloon (Utopia Planitia)”.

No hay comentarios: