La ciudá inglesa de Canterbury, llugar de pelegrinación, dio nome a una escena musical que sólo aproximao pue enxertase baxo les categoríes de “rock progresivu” o “jazz-rock”, dependiendo del humor del críticu y del ritmu de los solsticios. Bien ye verdá que cuasi tolos músicos salíos del núcleu orixinal de Canterbury comparten cierta inclinación hacia’l jazz, pero nun suelen sentise cómodos dientro d’esa etiqueta, nin muncho menos nos festivales dedicaos a ella. De fechu, el so xeitu d’entender la improvisación nun s’axusta a los clásicos esquemes del jazz, como tampoco’l papel que la mayoría de les bandes de Canterbury-y asignen a la sección rítmica. Otres consideraciones, como contar les veces qu’estes bandes usen acordes de segunda menor, nun empobinen a nengún puertu seguru.
Lo único que pue tenese por cierto ye la presencia en Canterbury d’una serie de músicos que depués diben enxendrar bandes diverses, toes elles xuníes por un ciertu aire de familia. En 1963, Robert Wyatt, Hugh Hopper y Daevid Allen formen el Daevid Allen Trio, que se convierte, en 1964 (ensin Allen), en The Wilde Flowers (onde tamién figuren, amás de Kevin Ayers, los futuros fundadores de Caravan: Richard Sinclair, Pye Hastings, Richard Coughlan y David Sinclair). The Wilde Flowers ruempen en 1966, añu en que naz The Soft Machine con Robert Wyatt a la batería (y cantando), Kevin Ayers al baxu y a la guitarra (y cantando tamién), más Daevid Allen (guitarra) y Mike Ratledge (teclaos). Daevid Allen dura nel grupu tolo que quixeron les autoridaes britániques, qu’en 1967 denegáron-y la vuelta al Reinu Xuníu depués d’una xira per Francia (Allen quedó en París y ellí fundó Gong, otra de les munches encarnaciones del soníu Canterbury). De pasu per Nueva York, el tríu restante grabó The Soft Machine, primer álbum d’una saga que continuó a lo llargo de los setenta con bien de cambios na formación orixinal.
Baxo l’advocación de William S. Burroughs, la primer entrega de The Soft Machine ye una combinación de psicodelia, rhythm and blues, melodíes circenses, música tradicional británica y lletres dadaístes, too ello con una coloración pop heredada, como nun podía ser menos, del London Swinging, pero orientada a oyíos adultos y, a poder ser, desprexuiciaos. Canciones ensariaes unes con otres al traviés de pontes instrumentales construyíes con muérganu y batería, onde hai sitiu tanto pa la improvisación baillable de “So Boot If At All” como pa la solemnidá asordinada de “A Certain Kid” y, por supuestu, pa la fantasía hímnica que pieslla l’álbum, “Why Are We Sleeping?”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario