martes, 25 de marzo de 2008

Sex Pistols: "Never Mind The Bollocks" (1977)

Malcolm McLaren nun inventó’l punk, pero inventó a los Sex Pistols. Y, si bien el punk esistera enantes, al marxe y ensin los Sex Pistols, enxamás llegara a convertise nel motor de la cultura pop de los últimos trenta años de nun ser por ellos. El soníu yá esistía (Stooges, Ramones, New York Dolls), y l’actitú tamién (de Bowie a Bowie pasando per... Bowie), pero l’atrezzo propagandísticu que montaron McLaren y Vivienne Westwood, xunto a Jamie Reid y otres lluminaries del underground inglés, emburrió definitivamente una corriente soterraña que podía tardar guapamente otru sieglu en manifestase ensembre.
Yá nun ye nengún secretu que McLaren s’inspiró nel situacionismu pa da-y aliendu a la so propuesta cultural-comercial. Entra nesi programa’l reclutamientu de Sid Vicious, antihéroe pop cola única función de caltener a los Sex Pistols dientro del esquema rollingstonianu de la estrella del rock escandalosa y escesiva. Acordies con Greil Marcus, hai que reconocer que foi John Lydon (Johnny Rotten) el qu’asumió los postulaos del punk hasta les sos máximes consecuencies, esbarrumbando les pretensiones de McLaren. De fechu, el famosu Sid Vicious nun toca una sola cuerda nesti Never Mind The Bollocks (ye Steve Jones el que graba tanto la guitarra como’l baxu). Y Lydon ta inmensu: en “Holidays In The Sun”, en “Bodies”, en “Pretty Vacant”. Mientres el restu de la banda (ello ye, Jones y Paul Cook) encontien una muria de riffs ferruñosos non mui diferentes de los que pudieren caracterizar daquella a los Ramones, Lydon fai por convertir el vieyu rock’n’roll de los cincuenta nun mestranzu irreconocible onde ye él solu contra’l mundu. Una voz contra too. Poco más se pue añedir.

2 comentarios:

Víctor dijo...

El punk inventolu Little Richard creo yo. El discu está bien pero de siempre prefiero a los Ramones. Al final lo bueno del punk es que no deja de ser rock.

Xandru Fernández dijo...

Nun seré yo'l que quiera disuadite, Víctor. Quédome con esa última frase tuya.
Un abrazu.