Creo que ye dable usar como modelu la historia del cristianismu pa entender la evolución del rock nes últimes décades, y ye dende esi presupuestu que’l punk, en tanto que revuelta contra les grandillocuencies del rock progresivu y los grandes espectáculos de mediaos de la década de 1970, cumplió un papel asemeyáu al de la Reforma luterana nel sieglu XVI: el “do it yourself” como consigna punk equival, bien que n’otru tarrén, a la “sola fide” de Lutero.
Agora, poques revueltes tan decisives y al empar fugaces como’l punk: en sólo dos años foi asumíu pola industria musical y, al altor de 1982, lo más que se pue dicir ye que la so función catártica nun fixera otro que dar puxu a la Contrarreforma. 1982 ye l’añu del Conciliu de Trento na música rock, col heavy metal y el techno pop como vanguardies xesuítiques, especialmente’l primeru. The Number Of The Beast, d’Iron Maiden, y Upstairs At Eric’s, de Yazoo, son los dos álbumes que resumen la tendencia d’un añu de restauración melódica, con guitarres d’un llau y sintetizadores del otru. El punk, sacante la so deriva en clave gótica (Siouxsie & The Banshees, The Cure, Killing Joke), paecía cosa d’un pasáu mui llonxanu, y los grandes supervivientes del rock urbanu de los setenta, como John Cale y Bruce Springsteen, pasaben per un periodu d’introspección que n’otru momentu, si l’analoxía sigue dando de sí, veremos cuánto se paez al de la mística castellana del sieglu XVI.
En 1982, l’únicu humus musical onde nun s’esgotara la semiente del punk yera la escena hardcore norteamericana, y esi foi l’humus onde Mission Of Burma pudieron cantar aquello de: “The Roman Empire never died / It just changed into the Catholic Church”. Mission Of Burma, formaos en Boston en 1978, yeren Roger Miller, Clint Conley, Peter Prescott y Martin Swope, un cuartetu que, en sólo cinco años de vida, demostraron cómo yera posible entemecer la brutalidá superficial del punk guitarreru cola esperimentación sonora y llírica. En Vs. ta l’hipnóticu bazcuyar d’una guitarra d’alambre imantao sobre unos versos non esactamente cantaos pero tampoco gritaos (el términu más afechiscu pudiera ser “estirpaos”): “I said my mother’s dead, well I don’t care about it / I said my father’s dead, well I don’t care about it” (“The Ballad Of Johnny Burma”). Un soníu cacharreru, de cochera ensin lluz y trastes ferruñosos, pasáu pela peñera d’una manipulación sonora imaxinativa y amateur al traviés de cintes pregrabaes y decibelios en progresión xeométrica que, ente otres consecuencies, convirtieron a Miller en víctima de los acúfenos (una de les razones, seique non la más importante, que llevaron a Mission Of Burma a la disolución prematura).
Vs. creó escuela: Hüsker Dü, Sonic Youth, Soundgarden y Pearl Jam cuéntense ente los sos alumnos más disciplinaos. Sicasí, foi esa una consecuencia, como la de los acúfenos, abondo inesperada pa una banda que, na cimera del so ésitu, llegó a tocar énte un total de siete persones nun club de Nueva York.
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