La historia del rock ta enllena de discos esotéricos, inflaos de referencies, guiños y homenaxes, collages cuando sonoros cuando lliterarios que los iniciaos traten de descifrar como si de textos sagraos se tratara. Tamién ye verdá qu’un discu asina sólo ye dable cuando’l so autor ta na cumbria del ésitu, cuando detrás d’él hai una trayectoria cuasi mítica qu’alimenta y da aliendu a la lleenda. Tal ye’l casu de Daydream Nation, el sestu álbum de Sonic Youth, puntu y aparte na trayectoria del grupu al empar qu’auténtica piedra negra pa los sos fieles.
Asina, dende’l primer tema, “Teen Age Riot”, la impresión ye qu’un apocalipsis estrizara la galaxa pop reduciéndola a pieces inconexes que’l cuartetu axunta ente pontes de distorsión y voces d’ultratumba. Kim Gordon recita nun estáu d’aparente trance onde, sicasí, desurden referencies a los Stooges y a J. Mascis, igual que nel tema “The Sprawl” son varies les alusiones a la obra de William Gibson y, en “Candle”, a Neil Young. Otru títulu, “Eliminator Jr.”, resume la intención de la banda de sonar como un híbridu ente Dinosaur Jr. y el discu Eliminator de ZZ Top.
Sicasí, les perles del álbum son les improvisaciones que pespunten la mayoría de los temes, entrellices tímbricos qu’esploren toes y caúna de les posibilidaes d’una cuerda de guitarra, y ataques hardcore en medio de calmes investigaciones d’alma cuasi zen. Sonic Youth, pamidea, recurren al clásicu oxímoron de la “docta inorancia”, convirtiendo en ciencia un métodu d’ensayu y error propiu d’una jam session con instrumentos de tortura. Cántalo Kim Gordon nun momentu de sinceridá apavoriante: “I wanted to know the exact dimensions of hell”.
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