martes, 8 de abril de 2008

Bauhaus: "In The Flat Field" (1980)

La semiente del punk fixo biltar estrañes criatures, munches d’elles arguyoses de la so condición de flores rares y fundaes precisamente na esibición de la so configuración malsana. Ye digno d’estudiu por qué l’agonía del punk derivó nesi mestranzu de paisaxes tétricos y soníos cavernosos que se conoz como “dark punk” y onde se dan cita apóstoles de la nueva sensibilidá como Siouxsie & The Banshees, Joy Division, Killing Joke, The Cure, Christian Death o Bauhaus. Arrollaes pol llau más superficial de la so propuesta estética, la mayoría d’estes bandes tuvieron una suerte fugaz, mui fugaz en términos comerciales (sacante The Cure, y a costa de convertise nuna pálida copia de sigo mesma). Nostante, delles otres devinieron bandes de cultu (Joy Division ye’l casu más claru) o arsenales d’idées pa futures promociones d’esploradores de lo macabro como Nine Inch Nails.
Bauhaus pertenez a esi reinu de lo raro y lo demencial onde una particular visión del arte, presente yá dende’l propiu nome de la banda, nun dulda n’aprovechar tolos recursos que la tradición reciente-y apurre. Asina, el descaru punk vien arropáu d’una grandillocuencia teatral inédita dende los años doraos del glam rock, como si Marc Bolan resucitara y sustituyera’l boogie pola marcha fúnebre. Peter Murphy demuestra que la d’él ye una de les voces meyor amueblaes del firmamentu pop, y la guitarra de Daniel Ash reverbera como una entidá autónoma, que compartiera espaciu colos demás músicos pero ensin perder de vista que procede d’una dimensión espectral. L’almósfera insana, recurrente en temes como “Double Dare”, “Spy In The Cab” o “Nerves”, remanez d’esi equilibriu enta la voz y la guitarra que nun precisa de más arreglos nin timbres, anque estos nun vengan mal p’acentuar los colores, siempres escuros, de la trama. Y esa ye, talamente, la dualidá central en que s’afita’l soníu de Bauhaus na so obra mayúscula, In The Flat Field: una voz qu’invoca (Murphy) y una guitarra invocada (Ash). Espiritismu punk, nin más nin menos.

No hay comentarios: