domingo, 27 de abril de 2008

Australianos en Berlín

Ye una de les grandes películes de la mio vida, Der Himmel über Berlin (1987), de Wim Wenders. Bruno Ganz ye un ánxel qu’aspira a la condición de mortal. Peter Falk foi tamién (supónse) un ánxel que llogró encarnar ente los homes. La ciudá ye un depósitu d’almes en movimientu, en continuu movimientu hacia nenyures.
Der Himmel über Berlin inclúi una sorpresiva actuación de Nick Cave & The Bad Seeds interpretando “The Carny” y (de siguío) “From Her To Eternity”. La banda australiana recalara en Berlín años atrás, y en Berlín reclutara a dalgún de los sos miembros, ente ellos el guitarrista Blixa Bargeld.

L’espaciu ente los ánxeles y los homes, la materialidá sobrante d’esa ciudá-frontera que foi Berlín durante la guerra fría, vistíase con soníos fenetibles, col escuru blancor de la ceguera. Lo que los ánxeles yeren pa los mortales, yérenlo aquellos rockeros australianos pa los propios ánxeles: habitantes d’un universu eidéticu.
Otros australianos qu’actúen en Der Himmel über Berlin son Crime & The City Solution. Simon Bonney ye la voz que canta “Six Bells Chime”.

Los City Solution y los Bad Seeds compartieron al guitarrista Mick Harvey a lo llargo de los años ochenta, nun ye en devanéu que dambos grupos provengan de les cenices de The Birthday Party, l’anterior proyectu de Cave, Harvey y el tamién guitarrista de los City Solution Rowland S. Howard. A diferencia d’otros grupos australianos del españíu punk como The Saints o Radio Birdman, The Birthday Party (llamaos a lo primero The Boys Next Door) nunca nun se plegaron al esquematismu new wave y yá dende los primeros compases de la so carrera calaron nel estrueldu a la busca de paisaxes más amplios. Darréu dieron colos sos güesos en Berlín. “Sonny’s Burning” resume’l calter híbridu d’esta banda-matriz.

Tovía en Berlín, en 1982, Cave, Harvey, Howard y la carismática Lydia Lunch grabaron Honeymoon In Red, una aproximación after-punk a la lliteratura gótica del sur de los Estaos Xuníos. Les cintes d’aquelles sesiones berlineses tuvieron dellos años ensin ver la lluz, hasta que Thurston Moore y el tamién australianu Clint Ruin les procesaron en 1987. Cave y Harvey nun quixeron que los sos nomes apaecieren nos créitos: figuren como “A Drunk Cowboy Junkie” y “Dick Strum”, respectivamente.

No hay comentarios: