La historia de Humble Pie ilustra como nenguna otra les vueltes y revueltes d’una banda a la busca d’un soníu propiu. Acaba mal, nesi aspectu, pero, como en cuasi toles aventures, lo qu’importó foi’l trayectu y la esperiencia alquirida.
Nacíos d’un maridax musical imposible, el de Steve Marriott (Small Faces) con Peter Frampton (The Herd), Humble Pie pertenecen al tueru del blues-rock inglés, anque bien aína diben volver la vista al mercáu americanu. Darréu de ser el primer grupu en recibir el calificativu heavy metal, graben ente 1969 y 1972 un bon puñáu d’álbumes impecables onde la única tacha ye la sensación de tar marafundiando una de les meyores voces del rock británicu. Smokin’ ye, nesi sentíu, la primer obra homoxénea de Humble Pie, una y bones ye tamién el primer discu onde Marriott tien el control absolutu n’abandonando Frampton el barcu pa siguir una esitosa carrera solista. A Frampton, por ciertu, tampoco nun se lu echa de menos: el so sustitutu, Clem Clempson, demuestra ser un guitarrista escepcional.
La voz de Marriott, comparable y en continua competición coles de Rod Stewart y Robert Plant, ta equí más cerca que nunca del soul, la so gran fonte de recursos espresivos, anque’l soníu del álbum ensembre ye más veceru del blues que nengún de los sos discos anteriores. Dos estrelles invitaes: Stephen Stills collabora nun par de temes (nos coros de “Hot’n’Nasty” y col muérganu Hammond en “Road Runner G Jam”) y Alexis Korner fáise cargu de la voz principal en “Old Time Feelin’”. Non sólo ellos: dos avezaes coristes de gospel y soul, Madeline Bell y Doris Troy, ponen voz en “You’re So Good For Me”, un de los temes más influyentes del álbum xunto col conocidísimu “30 Days In The Hole”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario