lunes, 2 de junio de 2008

De marques xeneracionales

A propósitu de los cuentos de Jonathan Lethem. ¿Nun se detecta una pulsión xeneracional na narrativa norteamericana, pero non sólo na norteamericana (de te fabula narratur, Xandru), a enllenar les páxines con referencies milenta a la cultura pop? Lethem ye víctima d’esa pulsión non sólo en munchos de los sos cuentos, tamién nes sos noveles, especialmente en La fortaleza de la soledad, una llarga Bildungsroman construida alredor de los comics de superhéroes y la música rock de los años setenta. Tamién Rick Moody usa d’esos tics en La tormenta de hielo, por exemplu, y Jeffrey Eugenides en Las vírgenes suicidas y Middlesex. Michael Chabon, en Las asombrosas aventuras de Kavalier y Clay, o David Foster Wallace (en tola so obra), o Douglas Coupland (lo mesmo), amás del pá putativu Bret Easton Ellis (de Menos que cero a Lunar Park, ensin escepción), alimenten una cuasi obsesión pola acumulación de cacharros mediáticos de corte pulp. A veces recurriendo a la mezclienda de xéneros (l’episodiu de American Psycho, d’Easton Ellis, onde Patrick Bateman glosa la discografía de Huey Lewis & The News, o’l de El velo negro, de Moody, onde esti comenta l’álbum d’Elton John Goodbye Yellow Brick Road, pero tamién la nota discográfica al estilu Rolling Stone que marca l’ecuador de La fortaleza de la soledad), n’otres ocasiones usando la música pop pa puntuar el desenrollu de la trama (La fortaleza de la soledad ensembre, pero tamién Guía, de Dennis Cooper). Nun ye que me llame especialmente analizar esti asuntu, cosa que polo demás yá fixeron otros n’otros llugares de la galaxa, pero sí dexalo equí grabao como marca pa cuando nel futuru, si ye que llega esi futuru, me dea por volver a contar una historia d’eses tan poco a la moda qu’hai quien les califica de decimonóniques (qué poco moderno ye ser modernu).
Ye tamién una confluencia de casualidaes, non sólo la llectura de Men And Cartoons: inflúi’l puntu de decepción depués de lleer les dos últimes y esperaes noveles de Philip Roth y Richard Ford (esta última, en realidá, nun fui p’acabala) y dame de focicos con una mesma escritura crepuscular patrocinada nos dos casos pol cáncer de próstata, too ello’l mesmu mes que se cumplíen los cuarenta años de Mayu del 68 y había qu’asistir a la cellebración y al análisis y a la crónica y a la condena. Dame que la clave de too esto pue afayase precisamente nel cuentu de Lethem “Super Goat Man”, y que diba ser interesante lleer la inflación de referencies pop nes noveles de los últimos quince años o asina como una reacción o una consecuencia del clima intelectual heredáu de la xeneración anterior, d’aquella que movió Mayu del 68 y que güei mueve les finances globales y cadez, a lo que se ve, de la próstata. Una llectura similar a la que s’entevé en La tormenta de hielo, pero más incluso na infravalorada adaptación cinematográfica que fixo d’ella Ang Lee y tamién n’otra infravalorada película d’esti mesmu director: Hulk. Asina que toi por despidime de Roth/Zuckerman y de Ford/Bascombe y garrar otra vuelta Los demonios, de Dostoyevski, que cuenta la mesma historia que Hulk sólo qu’al revés.

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