martes, 26 de agosto de 2008
Travestismu proustianu
Cuando Proust presenta al personax d’Albertine, introduz na novela un elementu reflexivu, a saber: sobre la relación ente los personaxes y los sos modelos. Mui vivu, Proust desplaza l’oxetu de les sos reflexones al mundu de la pintura, en concreto a les pintures d’Elstir (¿Whistler?), pa dar la so impresión de que los personaxes nun han ser fieles al modelu del que partieron, al que l’artista va añediéndo-y rasgos de la so propia invención o procedentes de la observación d’otres persones, modelos secundarios. Nostante, ente la presentación d’Albertine y les reflexones sobre los modelos del pintor hai un comentariu d’estensión mínima, y matizáu más alantre por si acasu fuera revelador por demás. Al contemplar un retratu pintáu por Elstir na so mocedá, y qu’aparentemente ye’l retratu d’una actriz, el narrador introduz les sos propies duldes sobre la identidá sexual del personax, que lo mesmo pudiera ser home que muyer. ¿Ye casualidá esi comentariu fugaz xusto depués de la presentación d’Albertine, el gran amor del narrador, y de la que sabemos que ta basada na persona d’Alfred Agostinelli, el gran amor de Proust?
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