lunes, 1 de septiembre de 2008

Ramones: "Rocket To Russia" (1977)

Pa munchos historiadores y críticos, el punk rock foi una reacción al rock progresivu de la década de 1970: frente a les llargues suites de Yes y compañía, les canciones de dos minutos escasos de Sex Pistols y los suyos; frente al coloríu instrumental de Genesis, l’equipamientu básicu (guitarra – baxu - batería) de The Damned; frente a les críptiques lletres de King Crimson, les trivialidaes alpenes rimaes de los Buzzcocks; frente al virtuosismu interpretativu de Led Zeppelin, el formulismu autodidacta de los Ramones.
Bien ye cierto que’l punk foi una revuelta integrista no musical, y que como toles revueltes integristes buscaba restaurar un estáu de coses que se suponía puru nos oríxenes (el rock’n’roll de los tiempos de Chuck Berry) y traicionáu na so evolución posterior. Pero anque eso seya cierto, y anque dexemos de llau otres dimensiones (polítiques, raciales, estétiques) del fenómenu punk, tamién ye verdá que, musicalmente, toles categorizaciones anteriores valen namás pa conceptualizar el punk británicu, o meyor: el punk británicu más los Ramones.
En realidá, foi’l soníu Ramones lo que s’impunxo nes islles britániques a partir de 1976 como paradigma del punk, non asina nos Estaos Xuníos. Y ciertamente lo de los Ramones nun yera una revuelta contra’l rock progresivu (un fenómenu fundamentalmente británicu), sinón, si ye que foi una revuelta contra dalgo, contra la música disco. Nun se trataba de reivindicar un tipu concretu de rock, sinón el rock, amenazáu pola popularidá de la música de baille. D’ehí la destilación d’un esquema mínimu, básicu, reiterativu, que contaba yá de mano con munches probabilidaes de volvese popular ente ciertu sector de la mocedá de Nueva York. Asina ye tamién dende’l puntu de vista lliterariu: les lletres de los Ramones son recuerdos d’un branu d’hai dos años, agoníes de siguidores de Dorian Gray que contaben amorrentar por ver aproximase los venti años, too ello regao d’humor negru. Que con eses blimes construyeren una carrera tan sólida y atractiva ye cosa qu’atribuir yá non a los condicionantes sociohistóricos sinón al talentu de los sos componentes.
Rocket To Russia ye’l tercer álbum d’unos Ramones inspiraos y emperraos en fabricar himnos yá non xeneracionales sinón d’un ambiente y una actitú. Ehí tán el surf señaldosu de “Rockaway Beach”, l’homenax al cine de terror de “Teenage Lobotomy”, l’apoloxía tribal de “Sheena Is A Punk Rocker” o la sátira anti-sistema de “We’re A Happy Family”, toes elles antologaes y antologables, igual que’l restu de los cortes del discu.

2 comentarios:

Fruela dijo...

El primer discu, l'homónimu "Ramones" (1976), cuido que foi más importante nel desendolcu del punk (o de ciertu ramal punk, como apuntes tu), pero paezme que esti ye'l meyor discu los Ramones. Anque a les veces duldo ente esti y esa preba maraviellosa que ye "End of the century" (1980).
Un abrazu

Xandru Fernández dijo...

Con "End Of The Century" tengo impresiones contradictories, a cachos paezme brillante, a cachos paezme de brillantina (perdón pol chiste malu, pero nun me negarás qu'algo de "Grease" sí que tien...). Phil Spector siempres foi un productor difícil de controlar, y si non que-y lo pregunten a Leonard Cohen.
Sicasí, soscribo lo de "preba maraviellosa".
Otru abrazu.