miércoles, 22 de octubre de 2008

The Rolling Stones: "Sticky Fingers" (1971)

Que los Rolling Stones se volvieren una caricatura d’ellos mesmos (y de la idea ensembre del rock como espectáculu pa mentes mononeuronales) nun quita pa reconocer que la suya ye una figura paradigmática. Reconocío queda. Agora, dende un puntu de vista más personal, nun puedo dicir que la so discografía m’apasione, sacante esi discu emocionante que lleva por títulu Aftermath y el conxuntu de los álbumes que-yos produxo Jimmy Miller ente 1968 y 1972 (Beggars Banquet, Let It Bleed, Sticky Fingers y Exile On Main Street; nun incluyo l’últimu con Miller, Goats Head Soup, de 1973, menos agraciáu en tolos sentíos).
D’esa tetraloxía involuntaria (que lo ye, pamidea, namás que pa min como oyente), Sticky Fingers ye l’álbum que más m’implica, tanto no musical como no biográfico: pertenez a esi puñáu de discos que van asociaos a una época concreta de la mio vida, y caúna de les notes y caún de los sones envuelven noticies d’un yo cuasi escaecíu. Asina, el riff con qu’entama “Brown Sugar”, los metales de “Bitch”, l’acompañamientu de cuerdes de “Moonlight Mile” (y esi versu sobre tener la cabeza enllena de ñeve, cómo non): momentos cristalizaos, empaquetaos por Jagger, Richards y compañía. Tamién “Sway”, una canción de cuasi puru azar, que tal paez que se fixera sola, y la vaquera “Dead Flowers”, tan irónica como tolo que los Stones punxeron en clave country. El turbón de “Can’t You Hear Me Knocking” (grandísimu Mick Taylor na guitarra solista) diba ser el momentu cimeru del discu de nun ser por dos visiones alucinantes, les que provoquen “Sister Morphine” (escrita por Marianne Faithfull) y “Wild Horses” (un ecu de la enorme influyencia de Gram Parsons nel Keith Richards de la época: nun ye d’estrañar que los Stones-yos dexaren grabala primero a The Flying Burrito Brothers).

2 comentarios:

Víctor dijo...

Buen post, buenas canciones y buena idea citar a los FBB (creo que su versión es mejor que la de los stones). De los discos que citas mi preferido es el Beggars Banquet.

Al final todos los artistas acaban un poco convertidos en la caricatura de sí mismos. En cierta forma es una manera de sobrevivir, mira casos como el de Rapahael.

En fin, sesudas reflexiones aparte juro que ví en la tienda de bodas de la Calle Aller de Mieres un vídeo de una boda en la que banda sonora era Brown Sugar, himno jonki donde los haya...

Xandru Fernández dijo...

Tien qu'haber de too. (¿Habrá manera de facese con esi videu?)