Del rock y les sos vertientes tienen salío escritores bien interesantes, poetes nel sentíu más ampliu de la espresión (escritores de poesía) y tamién nel más restrinxíu (escritores de llibros de poesía). Hai un puñáu de casos en que la carrera lliteraria precedió a la musical, los más conocíos Leonard Cohen y Patti Smith. Ente estos últimos figura tamién Jim Carroll, autor adolescente de The Basketball Diaries qu’en 1978 da’l saltu a los escenarios y en 1980 publica Catholic Boy. Onda punk, llinia Ramones, con ecos más que bultables de Lou Reed, Johnny Thunders y Elvis Costello.
Catholic Boy ye un álbum enllenu de poesía autodestructiva, d’aliendu beat, onde aquellos que morrieron nuevos son el perfil onde mirase (“And those who died young, they are my heroes / They are my heroes, they took the walk / Where the heart made sense and the mind can't talk”). Los personaxes nabeyen ente una canción y otra, como espectros rescataos del inframundu urbanu, instantánees robaes a una ciudá (Nueva York) inabarcable na so inmensidá y na so miseria. Toos conflúin nel mayor y seique únicu ésitu de Carroll como compositor: “People Who Died”.
“People Who Died” fala de Teddy, qu’esnifaba pegamentu con doce años y acabó cayendo d’un teyáu, de Mary, que se tiró pela ventana d’un cuartu d’hotel, de Judy, que se tiró al metro, y de más otros: “Those are people who died / They were all my friends, and they died”. Llinies crudes sobre vides (y muertes) de pura crudeza, encapsulaes, nostante, nuna canción baillable, sombríamente folixera. Ye inevitable que “People Who Died” clise’l recuerdu de los demás temes del discu (y de la carrera ensembre de Carroll), pero basta volver a escuchar “Wicked Gravity”, “City Drops Into The Night” o “I Want The Angel” pa reconstruir la redondez d’un álbum únicu y completu.
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