Si hai un purgatoriu pa músicos, Brian Eno va pasar ellí una llarga temporada, darréu que ye a él al que pue atribuíse-y la invención y popularización de la música ambiental, un conceptu que sólo precisaba del so bayurosu talentu inxenieril pa desenrollase, una y bones yá fuera aspiración de músicos y oyentes n’otros tiempos, como bien criticó Nietzsche: “Mesmo cuando’l poeta musical falara de la so obra en términos d’imáxenes, calificando, por exemplu, una sinfonía de pastorale, o un tiempu de escena xunto al regatu, y otru de allegre reunión d’aldeanos, toes estes coses son, igualmente, más nada que representaciones simbóliques, nacíes de la música, y non, siacasu, oxetos que la música imitara”. Ello ye: la música nun ye mimesis, por muncho que lo quiera’l gustu new age.
A favor d’una rebaxa de la condena de Brian Eno hai que contar la so etapa en Roxy Music (1971-1973), la so collaboración con David Bowie na triloxía berlinesa (Low, Heroes y Lodger, ente 1977 y 1979), la so faceta como productor (Talking Heads, U2, Ultravox!, Devo) y el so trabayu xunto a David Byrne en My Life In The Bush Of Ghosts (1981), amás d’un bon puñáu d’escelentes álbumes, ente ellos Another Green World.
Por muncho que les aspiraciones d’Eno fueren na llinia de la so poética ambient, Another Green World funciona cásique como refutación de les sos propies hipótesis: nenguna de les composiciones ye la prollongación d’un ambiente, la recreación d’un paisax, la mimesis d’un entornu. Equí la música brilla como lo que ye: función d’un sistema tecnolóxicu. L’aclamáu solu de Robert Fripp en “St. Elmo’s Fire”, frutu de la combinación d’una guitarra con una máquina Wimshurst (un xenerador d’electricidá desarrolláu a finales del sieglu XIX), pue valir de símbolu de la idea qu’alimenta l’álbum ensembre: la tecnoloxía al serviciu de la producción de paisaxes sonoros, paisaxes impredicibles per otra parte. De los afilaos cantiles de “Sky Saw” a les llandies dunes de “Spirits Drifting”, les evocaciones son prollongación del oyente al traviés de pieces tan brillantes, mesmo na escuridá, como “I’ll Come Running”, “Golden Hours”, “Sombre Reptiles” o la citada “St. Elmo’s Fire”, candidata al títulu de primer canción steampunk de la historia.
1 comentario:
Qué grande ye Eno, tanto como compositor como inxenieru de soníu. Y toi d'alcuerdu con que la música, pola so cualidá astrauta esencial, tien de trescender los niveles de simbolismu iconográficu, de la función de semeya o acompañamientu, pa espresase nel so propiu llinguaxe semánticu, intraducible. Repúname enforma la tendencia de la música popular d'anguaño cayer nel "bandasonorismu", nel querer antroxar de cualidaes d'imaxe más que'l ser música. Sicasí, ye notable qu'unu de los discos que más me presten d'él ye'l que lu va caltener nel purgatoriu un tiempín tovía: Ambient1/Music for Airports. A sorrayar tamién la so collaboración con U2: The Joshua Tree. (Nota: tamién tuvo metíu nos dos últimos de Coldplay... anque equí'l resultáu nun ye tán guapu).
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