domingo, 27 de julio de 2008

Muse: "Absolution" (2003)

Nuna escucha superficial, Muse podía pasar por una de les munches bandes surdíes al rau de Radiohead, si bien al escarbar un poco más lo que se descubre ye que los dos grupos remiten a un mesmu humus, y que si ye cierto que la sombra de Thom Yorke ye allargada, muncho más allargada ye la d’U2, que cai sobre ún tanto como sobre l’otru.
En ciertu sentíu, Muse puen pasar tamién pola continuación lóxica de la carrera de Radiohead depués de The Bends y enantes de mecer el rock melódicu y progresivu que yera la so marca de fábrica col so enclín cada vez mayor hacia la electrónica recreativa y el jazz de Charles Mingus. Pero si’l tema son les influyencies de Muse (anque’l tema nunca nun ye esi), tanto más evidente paez la de Queen, por exemplu, o la d’Ultravox, o la de Black Sabbath. Porque (tesis) Muse ye, nel fondu, un grupu de metal, y, como tolo que vien del metal, tiende fácil a l’almósfera glam, al barroquismu y a la coloratura. Cierto que Matthew Bellamy canta mui paecío a Thom Yorke, anque con una técnica más desarrollada y un talentu natural muncho mayor, pero tamién ye cierto que, con un atrezzo menos a lo Marc Almond, les sos maneres interpretatives nun diben desentonar muncho en, por exemplu, Van Halen.
Absolution foi un álbum (inxustamente) maltratáu pola crítica. Contién delles de les composiciones más pérites de Muse, como “Apocalypse Please”, “Time Is Running Out”, “Hysteria” o “Butterflies & Hurricanes”, amás d’oratorios paganos tan brillantes como “Blackout”, “Endlessly” o “Ruled By Secrecy”. Saturación de canales y virtuosismu vocal en toes y en caúna de les canciones. Y la posibilidá non mui remota de que la so trayectoria siga tovía una llinia ascendente.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Dafechamente d'alcuerdu col comentariu. Anque anguaño siento más l'anterior "Origin of Simmetry" -esi album ye una "xera maestra" a nivel de composición- esti "Absolution" foi un exerciciu de madurez que mui poques bandes d'anguaño seríen capaces d'algamar. Amás de los cantares que destaques, "Endlessly" y "Thoughts of a Dying Atheist" paécenme dos ayalgues d'un nivel infinitu, hasta nel planu lletrísticu.

Nel panorama mediocre del "rock mainstream" de güei, Muse rescamplen como una bandona. Cuasi la única.

La herencia de Queen ta ehí y ye la primera que ve tol mundu (sicasí non tanto pol xeitu de la banda, sinón pol so polimorfismu creativu) pero toi mui d'alcuerdu contigo en que, amás, no fondero, son una banda de metal. Les sos estructures, progresiones y sentíu épicu/dramáticu tien abondo más que ver col "Hallowed Be Thy Name" d'Iron Maiden o los riffs d'Iommi que cola gandaya britpop a la que la -mala- prensa los axunta davezu.

Xandru Fernández dijo...

Nun me gusta muncho la espresión, Ferre, pero... ¡Olé!