lunes, 14 de julio de 2008

Nel reinu del segurata

Lisboa, 12 de xunetu de 2008, 21 hores. Falten unos cuarenta minutos pa qu’entame’l conciertu de Neil Young, y Silvia y yo yá tamos na filera d’alantre, apoyaos na valla metálica que llenda’l fosu, de palique con un incomprensible ciudadanu británicu con camiseta de los Pixies, la so muncho más accesible (llingüísticamente falando, a lo menos pa Silvia) compañera, y un rapaz de Vigo que busca quien lu volver sanu y salvu a la so tierra. Al otru llau de la valla ta’l reinu del segurata. Un reinu fascinante. La nueche del xueves, mientres actuaben Rage Against The Machine, diome tiempu a catalogalos afechisco, a los segurates. El xefe, un mazu de ximnasiu con gafes negres, calvu y con perilla a lo James Hetfield, muévese d’un estremu a otru del fosu con sorrisa de preocupación y mirada de ferre. Depués hai un mozu negru y escultural, firme como un Beefeater, y otru blancu y un poco fondón que descansa’l so pesu cuando na pierna izquierda cuando na derecha. L’ambiente ye güei más relaxáu que’l xueves, seique un vieyu hippie nun supón una amenaza tan clara como los RATM, asina que los segurates, y Hetfield el primeru, tómenlo con calma. Toos menos ún. Un mórsidu barrigudu y coles oreyes de picu, que de contino llevanta una mano p’avisar a cualquiera del públicu que nun faga esto o aquello y a cada poco fai-y un xestu a Hetfield pa que controle daqué cosa (a lo que Hetfield contesta con un biecu de resignación y un evidente pensamientu: “qué coño quier agora esti pelmazu”). El mórsidu ye d’esos que te busquen la mirada esperando que-y la aguantes pa preguntate qué mires. Tien ganes de griesca. A les cuatro o cinco llamaes d’atención, Hetfield sustitúilu.
El vienres recibiéremos un mensax de Pablo y una llamada de Naciu y enteráremosnos de lo que fixeren PP y PSOE col estatutu y concretamente cola llingua asturiana. Depués d’unes cuantes hores xurando n’arameo, ensin saber mui bien por qué, yá que yera bien previsible, velequí que me dan unes ganes tremendes de buscar al mórsidu en cuestión y dici-y cuatro coses. Dici-y, por exemplu, “mira lo que fixeron los tos amigos col mio idioma”, o “xente como tu ye la que decide’l futuru de la mio llingua”, o simplemente (pa qué da-y esplicaciones que nun diba comprender) “y tu qué coño mires”. Equí, nesti fosu, ye Hetfield el que manda, pero n’Asturies, nel reinu del segurata, son los mórsidos los que lleven la batuta.
[Del conciertu de Neil Young sobren pallabres. Quitando que nun fixo más qu’un bis, una versión cuasi punki de “A Day In The Life”, de The Beatles, nun hai tacha que pone-y. Una primer parte eléctrica y cañera, abriendo con “Love And Only Love” y siguiendo con “Powderfinger”, “Cortez The Killer” y “Rockin’ In The Free World”, ente otres; una segunda parte de corte más acústicu y country, con “The Needle And The Damage Done”, “Heart Of Gold”, “Old Man”...; y un broche de distorsión con dos temes espurríos hasta que los instrumentos dixeron basta: “Words” y “No Hidden Path”.]
[[La semeya, de xadoc_dna.]]

No hay comentarios: