Munchos siguidores de Pink Floyd se tienen apuntao, a lo llargo de los años, a la rebusca de significaos ocultos y matrices pitagóriques per detrás o pembaxo de los sos discos. Vamos probar, por tanto, una interpretación de signu esotéricu, anque seya namás que como exerciciu d’estilu. Pongamos por casu que, a la de xustificar la elección de The Dark Side Of The Moon como l’álbum central de tola discografía de Pink Floyd, hai qu’echar mano de simetríes suxerentes. Y ye asina como reparamos en que los cinco grandes álbumes del grupu británicu conformen una serie temporal d’esti xeitu: The Piper At The Gates Of Dawn (1967), Meddle (1971), The Dark Side Of The Moon (1973), Wish You Were Here (1975), The Wall (1979). Ente’l primeru y el segundu, cuatro años, los mesmos qu’ente’l penúltimu y l’últimu; ente’l segundu y el terceru, dos años, los mesmos qu’ente’l terceru y el cuartu. Simetría: 4-2-2-4. Númberos que, sumaos, dan 12: el mesmu númberu d’álbumes d’estudiu que Pink Floyd grabó con Roger Waters como miembru activu de la banda, el mesmu númberu d’años trescurríos ente la primer obra maestra y la última. Amás, 42 minutos con 24 segundos vien a ser la duración de The Dark Side Of The Moon si descontamos les transiciones ente corte y corte. La numberoloxía, pa que furrule, ye namás cuestión de tener tiempu llibre.
Polo demás, si prescindimos de los númberos la rellación ente los cinco álbumes pinta dalgo más interesante. Considerando la formación más estable de Pink Floyd (Roger Waters, David Gilmour, Richard Wright, Nick Mason), nin el primer álbum nin l’últimu de los citaos son pensables ensin la collaboración d’un quintu suxetu creativu: Syd Barrett nel casu de The Piper At The Gates Of Dawn (miembru fundador de la banda, sólo progresivamente sustituyíu por Gilmour por razones de salú mental), Bob Ezrin nel casu de The Wall (nes funciones de productor). En cambiu, los tres álbumes que conformen el centru de la serie son atribuibles cuasi colexadamente a los cuatro músicos mencionaos baxo la presidencia de Waters, y tamién pue dicise que, si’l que nos interesa tien una función de nucleu tamién en cuanto al aspectu compositivu, ello ye pol calter más fragmentariu que ye dable atribuir a Meddle y a Wish You Were Here. Tamién equí l’aproximación y l’allonxamientu, trazando una llinia ascendente y otra descendente: el primer álbum y el quintu mándense de la forma canción, mientres que’l segundu y el cuartu alternen les canciones cola suite (“Echoes” en Meddle, “Shine On You Crazy Diamonds” en Wish You Were Here) y sólo’l terceru (el nucleu) va ensariando los tramos cantaos colos instrumentales nuna sola obra que ye más que la suma de les partes.
3 comentarios:
Uno de los mejores discos que escuché.
"La numberoloxía, pa que furrule, ye namás cuestión de tener tiempu llibre".Qué grande.
A pesar de que prefiero 20 veces a barret que al resto de los Floid, es un disco que se deja escuchar.
Yo siempre vi a PF como una banda más de canciones que de discos.
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