jueves, 5 de marzo de 2009

Babes In Toyland: "Fontanelle" (1992)

Coincidiendo nel tiempu cola sedimentación del soníu grunge, apaez una fola de bandes compuestes mayoritariamente por muyeres y afiliaes a les bases estilístiques del punk y el hardcore. Inventóse mesmo una etiqueta pa englobales, foxcore, que sacante l’insultu fácil nun daba pa más otro: Throwing Muses, L7, Babes In Toyland o Hole yeren grupos sólidos, ensin complexos, belixerantes cola mitoloxía macho tan puxante nel mundu del rock. Inspirábense en pioneres como Patti Smith, Joan Jett o Kim Gordon (pioneres en poner l’acentu na dimensión musical sobre la xenérica, pero tamién na consciencia de que les sos vivencies en tanto que muyeres componíen un abanicu únicu d’esperiencies sobre’l qu’operar y tomar posiciones). Yeren el biltu de lo qu’a mediaos de los noventa diba llamase riot grrrl.
Kat Bjelland, cantante y guitarrista de Babes In Toyland, ye la encarnación d’esi espíritu de disidencia, y Fontanelle el so álbum más completu. Disciplinada, introvertida, desprexuiciada, la d’ella ye una puesta n’escena que nun aguanta componendes. La ferocidá con que grita en “Bluebell”, el puxu vocal del que presume en “Bruise Violet” o “Handsome And Gretel”, los diálogos privaos a los que s’entrega nuna especie de desdoblamientu de personalidá medio irónicu medio camp: en too ello alita una alta consciencia del oficiu y una visión del mundu inspirada y única.
Son malos suaños los qu’enllenen Fontanelle: escenes arrincaes de terrores nocturnos, escaleres que conducen a nenyures, xuguetes rotos a los que se-yos atopa de sópitu una función ritual, catártica, asesina dacuando. Suaños enfermizos d’esistencies frayaes, instalaes nuna escisión que pervive nes emociones y nel corazón del llinguax.

No hay comentarios: