Radiohead tastió la fama per primer vez col single “Creep”, en 1992. Yeren los años del grunge: la invasión americana alpenes dexaba espaciu nes islles britániques pa veteranos como U2 o camaleones como Primal Scream. L’ésitu masivu de la guitarrera “Creep” preludiaba’l resurdimientu que diba producise dos años depués baxo la etiqueta de britpop.
Les diferencies, nostante, yeren obvies: el britpop yera una vuelta al pop de fácil consumu frente al turbón filoamericanu pero al mesmu tiempu tamién contra l’esperimentalismu shoegazer, mientres que’l soníu de Radiohead encontábase n’influeyencies tan poco asumibles pal britpop como Sonic Youth, DJ Shadow o Charles Mingus. Un fondu d’armariu demasiao cerebral, lo que motivó que los años de gloria del britpop fueren años escuros pa Radiohead. La so vuelta al primer planu del panorama musical británicu diba producise con OK Computer en 1997, cuando Oasis, Pulp y compañía empezaben a ser historia.
Producíu por Nigel Godrich, OK Computer ye un álbum d’estructura temática circular. “Airbag”, el primer tema, cuenta la historia de dalguién al qu’un airbag-y salvó la vida (y que vuelve a la vida depués d’esa falsa muerte), mientres que l’últimu, “The Tourist”, pieslla’l círculu con una alvertencia a un conductor: “Hey, man, slow down”, más despacio (¿una súplica enantes d’un xostrazu?). Pente medies, cantares como “Paranoid Android” (inspiráu na novela de Douglas Adams Guía del autoestopista galáctico), “Karma Police” (“Karma police / arrest this girl, / her Hitler hairdo / is making me feel ill / and we have crashed her party”), “Lucky” (otra vuelta’l superviviente, esta vegada d’un accidente aéreu) o “Climbing Up The Walls” (“I am the key to the lock in your house / That keeps your toys in the basement / And if you get too far inside / You'll only see my reflection”) tracen un panorama de desolación y estrañeza, alcuando la mirada d’un superhéroe o un alieníxena (el protagonista de “Subterranean Homesick Alien”, un tema qu’a pesar del títulu débe-y más a U2 qu’a Bob Dylan), alcuando la d’un cínicu demiurgu (“Electioneering”). Nengún d’ellos, nostante, tan aniquilador como “Exit Music (For A Film)”, un tema capaz de xustificar cualquier despropósitu posterior.
OK Computer, polo demás, ye un álbum interpretable ad infinitum, enllenu de matices y requexos privaos, herméticu y emotivu a partes iguales. Al dicir de Thom Yorke, cantante y compositor y centru de gravedá de la banda, les fontes d’inspiración musical barreríen un paisax inabarcable, dende Ennio Morricone hasta Miles Davis, dende The Bealtes hasta Johnny Cash, dende los Pixies hasta Pink Floyd. Lo que nun quita pa que rescample un sellu propiu que sigue calando nel rock británicu más progresivu.
1 comentario:
Yo no soy muy fan, este disco se me hacía un poco largo...a mi el que más me gustaba era kid A tan experimental, tan pop y hasta comercial al mismo tiempo. Posiblemente su gran triunfo haya sido venderse como algo mucho menos comercial de lo que realmente son (que nadie vea algo despectivo en estas palabaras). De todas formas veo en ellos la alargada sombra de Echo and the bunnymen o the cure pasados por la centrifugadora.
En directo son unos hachas, yo los ví el benicassim hace unos años y fue acojonante ver a 40000 tíos cantando Karma Police a coro.
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