domingo, 16 de noviembre de 2008

Quicksilver Messenger Service: "Happy Trails" (1969)

Dino Valenti, a.k.a. Chet Powers, llegó a Greenwich Village cola intención más o menos consciente d’escribir canciones a la manera de Woody Guthrie. Escribió unes cuantes. Una d’elles, “Get Together”, diba convertise n’himnu tácitu de la cultura hippie, darréu que la grabaren bandes como The Youngbloods, Jefferson Airplane o H. P. Lovecraft. Pero Valenti quería’l so cachu de gloria escénica, asina que, depués d’instalase na bahía de San Francisco, formó una banda llamada Quicksilver Messenger Service xunto al guitarrista John Cipollina.
A partir d’equí, ye Cipollina’l que garra’l timón de la banda, una y bones a Valenti detiénenlu por un asuntu de drogues y pasa años entrando y saliendo de la cárcel. Él ye’l gran ausente en Happy Trails, el demoniu na sombra, o ún de los dos demonios, yá que l’autor de les dos enormes pieces qu’integren la cuasi totalidá del álbum ye otru xuglar de circunstancies, Bo Diddley. Efectivamente, cuasi tol discu ta ocupáu por dos llargos covers d’esti autor, “Who Do You Love” y “Mona”, tresformaos por Cipollina y compañía en delirantes esibiciones d’acid rock.
L’acid rock, o’l rock al serviciu de la esperiencia del ácidu. Música en munchos casos ambiental, tendente a la improvisación, a la introspección, pero tamién al cantu comunal y a la intención evanxelizadora, a la difusión d’un mensax opacu pero fácilmente traducible en fórmules de protesta contra los convencionalismos sociales.
Si Jefferson Airplane representen el llau más pastoril (pero tamién el más políticu) del acid rock californianu, y los Grateful Dead el llau más dionisiacu (la música al serviciu de la esperiencia LSD), Quicksilver Messenger Service escenifiquen l’autoconsciencia del oficiu, la música como arte per se. Nel escenariu, como ye pa sentise en Happy Trails, son obreros del rock, músicos estremadamente cerebrales, por más que medraren nun entornu tan dau a la glorificación del caos. Hai bones razones pa creyer que foi la so pericia técnica lo qu’obligó a Grateful Dead a depurar el so soníu hasta convertise nuna banda convincente por ella mesma y non sólo polo que representaba dientro de la cultura del ácidu. Fuera como fuere, la rivalidá ente les dos bandes yera llexendaria, hasta’l puntu de protagonizar auténticos combates (los Dead, disfrazaos d’indios, atacaben a los Quicksilver nes sos cases y yeren depués oxetu de les sos represalies) que solíen acabar con dalgún d’ellos na cárcel. Una lleenda de cowboys psicodélicos, de xente de frontera, que los miembros del grupu alimentaben cola so vistimienta de pistoleros de western, marca de fábrica reconocible hasta na cubierta del discu y mesmo nos efectos de soníu del otru gran corte del álbum, l’impresionante “Calvary”, compuestu pol guitarrista Gary Duncan.

No hay comentarios: