jueves, 27 de noviembre de 2008

New York Dolls: "New York Dolls" (1973)

“Nacíen numberosos seres con dos cabeces y dos pechos, seres bovinos con rostros humanos y viceversa, híbridos d’elementos masculinos y femeninos y dotaos de partes sombríes”. Asina describe Empédocles les primeres xeneraciones que poblaron la tierra enantes que les combinaciones d’elementos fueren perfeccionándose, y asina yera dable describir a los New York Dolls, per un llau un grupu con dos cabeces (David Johansen y Johnny Thunders) y dos pechos (Arthur Kane y Syl Sylvain), per otru llau un híbridu d’elementos masculinos y femeninos que xugaba al travestismu n’escena, y n’última instancia un ente ensin forma acabada, que preludiaba criatures del futuru ensin ser pa mostrar una esencia definida. Foron el primer ensayu de la revuelta punk, rock básicu ensin virtuosismos de nenguna especie, la traducción del art rock de The Velvet Underground a una llingua paleolítica ensin coartada contracultural: un empeñu fundamentalista por volver a los Rolling Stones d’enantes de Aftermath anque apuntando a un nihilismu glam que darréu diba dexar de ser glam y encarnar na autoconsciencia punk de los Ramones y los Sex Pistols, principales heriedes de Johansen y compañía. Nel so primer álbum, producíu por Todd Rundgren (feble intentu d’adondar a la bestia y aproximala a la sonoridá de moda), punxeron los cimientos d’un edificiu que tovía naide nun sabía que diba construise, y quitáronse d’en medio xusto cuando empezaba a granar lo que semaren en canciones como “Personality Crisis”, “Vietnamese Baby”, “Frankenstein”, “Trash” o “Subway Train”.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Siempre m'impresionó'l trabayu que fixo el gran Todd Rundgren nesti clásicu absolutu, unu de los meyores productores y inxenieros de soníu de la historia, aparte de ser un musicazu (prensa rosa: foi padrastru de Liz Tyler, fía de Steven Tyler) Foi casi como domar a los llobos. Munchu se faló respeutu a cómo sonaría esti discu con otru productor más "hard"; a mí parezme que munchu peor porque munchu camiento que pa Tood Rundgren foi como llimar una piedra. Imaxínate que'l productor fora Phil Spector...Yo nun sé qué saldría d'ehí...

Xandru Fernández dijo...

Nada bono saldría, de xuru. Exemplos hai a pataes...

Anónimo dijo...

Siempre vi a estos elementos un poco sobrevalorados. Más famosos por la actitud que por la música en sí. Aunque hay que reconocer, que para la época que les tocó vivir, no estaban mal.

Víctor dijo...

Son cojonudos, a mi me hace mucha gracia la temporada aquella que iban vestíos de cuero rojo y con la bandera comunista.

Al final nunca llegaron a tener éxitos porque como eran unos auténticos jonkies (el nombre de thunders estaba bien robado a los kinks) no tenían continuidad tocando en directo.