martes, 18 de noviembre de 2008

Creedence Clearwater Revival: "Cosmo's Factory" (1970)

Cualquier aproximación a la obra de Creedence Clearwater Revival (CCR) tendría d’entamar per Cosmo’s Factory, anque nun ta fuera de llugar la opinión de que los cinco álbumes del grupu publicaos ente 1969 y 1970 (el citáu más Bayou Country, Green River, Willy And The Poor Boys y Pendulum) formen un únicu bloque conceptual (amás de representar ún de los más intensos españíos de creatividá de los que’l rock tien noticia).
Cosmo’s Factory ye un discu que mira dende lo alto: el mirar del que nun tien dulda a la d’allugar una nota o una pallabra, nin siquiera un arreglu. Ye una meta. Frente a él, los álbumes anteriores representen el recorríu, igual d’apasionante y enllenu d’estaciones impagables, qu’al traviés d’ensayos cuasi siempres acertaos acabó por definir un estilu inconfundible (y por afitar un ésitu enorme que trescendió incluso los condicionantes xeneracionales).
CCR nun tien aparentemente muncho que ver col rock psicodélicu de la época. Aparentemente. Rascando un poco, de siguío s’atopen traces d’influyencies britániques, fundamentalmente los Rolling Stones, y un ciertu aire de familia cola otra gran rara avis del momentu: The Doors. Seique hai un aire country que-y falta al grupu de Jim Morrison, pero nun ye tan importante a la de definir el proyectu CCR. De fechu, tanto The Doors como CCR tienen en común una mayor capacidá d’embebese del blues clásicu que la mayoría de los sos compañeros de promoción, a lo que se xunta una absoluta falta de prexuicios pa cola gran moda discográfica d’esos años: el soul.
La de John Fogerty ye la gran voz del soul blancu. Bon conocedor de cuasi tolos palos de la música afroamericana (blues, gospel, skiffle, negro spiritual, boogie, y por supuestu rock&roll y rhythm&blues), introduz nel rock de la era psicodélica toos aquellos motivos que yeren padremuñu del “swamp blues”: les canciones del pantanu, el vudú de Nueva Orleans, l’almósfera xabaz y supersticiosa del delta del Mississippi. Pero cantando como una estrella de la Motown. De fechu, ún de los más famosos covers de Cosmo’s Factory ye l’ésitu de Marvin Gaye “I Heard It Through The Grapevine” (los otros tres son otros tantos reconocimientos a les fontes de les que bebe Fogerty: Bo Diddley, Roy Orbison y Elvis Presley). Non menos apegaes a les fontes del blues y del soul queden les composiciones del propiu Fogerty, de l’angustiosa “Ramble Tamble” a la motowniana “Long As I Can See The Light”, pasando per pieces imborrables del canon CCR como “Run Through The Jungle”, “Up Around The Bend” y “Who’ll Stop The Rain”.
Como iconu, CCR allúguense na mayoría d’edá del movimientu hippie, nel cantu de la so escayencia. Nos agullíos de Fogerty nun se siente l’inxenuu batir d’esnales de la cultura del ácidu, sinón más bien la rabia d’una xeneración derrotada que ve espardese la guerra de Vietnam a Camboya y presiente, baxo’l mirar de Nixon, que la nueva década va ser abondo escura. Ye tamién la enseñanza del “swamp blues”: pembaxo de la pax americana nun hai nenguna playa, sinón un pantanu infestáu de cocodrilos y muertos que caminen depués de medianueche.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Yo quédome col primer álbum, que lleva'l mesmu nome que'l grupu, básicamente por dos razones: les versiones que ficieron del "I put a spell on you" y del "Susie Q" téngoles como dos de les meyores de la historia del rock. El solu de guitarra de John Fogerty en "I put a spell on you" ye tamién de los meyores del rock, alcanzando una tensión imposible qu'acaba cásique n'orgasmu (cómo me recuerda al "All along the watchtower" de Hendrix"). Nun ye que seya un fan de la voz de John Fogerty nin muncho menos toi d'alcuerdu en que seya la gran voz del soul blancu (esti gran honor ganólu sobradamente Michael Jackson, ¿nun te parez?) pero ye un gran músicu (compositor, arreglista, virtuosu guitarrista, etc.) Creo que cuando dexó a la Credence dixo: "Na Credence facíalo too yo", anque foi'l so hermanu Tom, que morriera de Sida por una transfusión de sangre, el primeru en saltar del barcu de la Credence pa entamar carrera en solitariu. Por ciertu, norabona pol premiu esi, parez ser que los colecciones, igual que Clapton guitarres...

Xandru Fernández dijo...

Gracies, Melandru. Mui acertao lo de Michael Jackson. :)