domingo, 2 de noviembre de 2008

The Yardbirds: "Roger The Engineer" (1966)

Había dos alicientes pa ver Blow-Up (1966), la película d’Antonioni sobre’l “swinging London”: de mano, que yera (presuntamente) l’adaptación d’un cuentu de Cortázar, pero tamién (y esto resultó ser lo único perdurable de la esperiencia) que nella salía un conciertu de The Yardbirds con Jeff Beck estrizando una guitarra. Seique Antonioni pretendía dexar n’evidencia’l vacíu esistencial qu’arrodiaba a la cultura pop de los años sesenta, o al meyor namás buscaba ganase al públicu más cool del momentu (de fechu, nun principiu Antonioni quería a los archifamosos The Who pa esa escena). Fuera como fuere, el “momentu Yardbirds”, anque poco verosímil (nin siquiera la guitarra ye de les qu’usaba Beck, anque vete a saber si ye verdá que l’instrumentu pertenecía a Steve Howe, como se tien dicho), tovía tien daqué atractivu pa los siguidores del grupu y de la cultura pop de los sesenta en xeneral.
[Sicasí, la escena apóyase en dellos elementos conceptuales d’interés. 1) Beck fraya la guitarra non como parte del espectáculu sinón porque alloria por culpa de dellos problemes col equipu de soníu. 2) Ye’l públicu’l que-y atribúi un significáu cuasi sacramental al actu d’estrizar la guitarra, hasta tal puntu que s’entama una soberana griesca por ver quién s’apodera de los restos del instrumentu (del mástil, concretamente). 3) El mástil pasa de ser un cachu d’instrumentu a convertise nun oxetu con aura, dignu de veneración. 4) Esa veneración nun tien nada que ver cola utilidá del oxetu, sinón col momentu (col eventu) que xeneró l’aura. 5) Una y bones se fai dueñu del mástil y llogra safase de los sos persiguidores, el protagonista de la película (David Hemmings) mira pal oxetu y vuelve a velu como lo que ye, un cachu de madera y poco más, ensin aura nin nada, asina que lu arrefundia na cai y olvídase del asuntu.]
En 1966, pa cuando se rodó Blow-Up, diba meses qu’Eric Clapton abandonara The Yardbirds y lu sustituyera Jeff Beck. Esi mesmu añu, el grupu publicaba’l que diba pasar a la historia como l’únicu álbum d’estudiu compuestu ensembre polos miembros de la banda, ello ye, ensin covers. Ye, amás, la fotofixa del estáu de la banda baxo la dirección de Beck, y por mor d’ello, amás, un conxuntu de delles de les grabaciones más influyentes na naciente psicodelia, ente elles “Lost Woman”, “The Nazz Are Blue”, “Over, Under, Sideways, Down”, “Hot House Of Omagarashid” y el simpáticu “Jeff’s Boogie”. Rock’n’roll, r&b, power pop n’estáu protohistóricu, escales y soníos de procedencia oriental: l’álbum furrula como una caxa de ferramientes abierta al públicu, como un catálogu de recursos espresivos del que va echar mano’l rock emerxente a un llau y a otru del Atlánticu. Anque oficialmente recibió l’asépticu títulu The Yardbirds (mientres que na edición americana foi rebautizáu como Over Under Sideways Down), l’álbum pasó darréu a llamase popularmente Roger The Engineer por culpa de la lleenda qu’apaez na cubierta (bautismu popular que va repetise col “doble blancu” de The Beatles, igual que col “cuartu” de Led Zeppelin).

1 comentario:

Anónimo dijo...

Xandru,
la portada ye una caricatura que fizo Chris Dreja del inxenieru de soníu, Roger Cameron, d'ehí qu'al final punxeran como títulu Roger the engineer. De lo meyor que fizo Jeff Beck, esa gran promesa de la guitarra que pémeque námás quedó n'eso: en promesa.