miércoles, 14 de mayo de 2008

Apuntes pa un catálogu de zombis

La escena punk de Los Angeles dio ales a proyectos de bien estremaos pelames: The Germs, The Adolescents, Black Flag, X, Christian Death, más otros híbridos como Gun Club, proyectu personal de Jeffrey Lee Pierce que contó, a lo primero, con Kid Congo Powers como guitarrista. Powers dexó’l grupu enantes de grabar el primer álbum, Fire Of Love (1981), pero volvió en 1984. La so nariz ye inconfundible. El tema, “Jack On Fire”, pertenez a Fire Of Love.

Kid Congo Powers dexó Gun Club per segunda vegada pa treslladase a Londres, onde formó parte de Legendary Stardust Cowboy, The Fur Bible y, finalmente, los Bad Seeds de Nick Cave, colos que viaxó a Berlín. Si Jeffrey Lee Pierce siempres consideró a Cave como la so alma ximielga, foi Powers, en cambiu, el que selló la relación ente la tradición musical del sur de los Estaos Xuníos y el noise d’aquellos punkies australianos que suañaben colos cementerios de Luisiana.

Ente la so primer estancia en Gun Club y la segunda, Kid Congo Powers trabayó a les órdenes de Lux Interior y Poison Ivy en The Cramps, el buque insignia del llamáu “psychobilly”, una mecigaya de soníu rockabilly con temática de terror de serie B. The Cramps, xunto con Gun Club y X, abanderaron la recuperación de la sonoridá más clásica del rock’n’roll nun contextu social y musical que los convertía en claros candidatos al pastiche. L’equilibriu más bien inestable que llograron caltener los dos últimos nun tuvo nunca al algame de The Cramps, un grupu claramente kitsch con una fuerte dependencia de l’actitú glam y un públicu básicamente adolescente. Equí, ensin Powers, pero n'estáu de gracia.

Como datu anecdóticu, el términu “psychobilly” provién d’un tema popularizáu por Johnny Cash: “One Piece At A Time”.


1 comentario:

Natalia Menéndez dijo...

Muchas gracias por todo. La verdad es que ayer disfruté mucho de la actividad (no sé si ellos pensará lo mismo :-) Por cierto, llevo tiempo pensando en hacer una entrada en mi blog sobre La banda sonora del Paraísu, que vaga soy, a ver si un día de esto la pongo.
Besos y gracias otra vez

Natalia