Una almósfera de xelu, de fumu y cielos grises, de barriu carboneru y suétanos húmidos: dalgo asina ha ser la infancia cuando se la mira dende versos como los de “Taking Your Life In Your Hands”, el primer corte de Music For A New Society, l’álbum del descensu a los infiernos de John Cale depués de les sos varies incursiones nel rock más guitarreru a finales de los setenta.
Dalgo tuvo que cambiar pa que'l padrín del punk resolviera componer un discu de canciones arrincaes a la memoria y enllenes de reproches, d’escenes escachaes d’un discursu de llamentos reteníos per décades enteres, como a la busca d’una catarsis que nun acababa de llegar al traviés de les sos munches encarnaciones sonores. D’un xeitu mui asemeyáu al de los místicos castellanos del sieglu XVI, que nel calor de les guerres de relixón vieron una invitación a retirase al más domésticu combate colos sos demonios interiores, Cale recurría esta vegada a los teclaos, a la percusión, a les posibilidaes ocultes tres la frivolidá del techno de la época, anunciando, como nel títulu d’una de les sos vieyes canciones, ónde empezaba l’Antártida. L’Antártida yera al empar un futuru (una “nueva sociedá”) mui asemeyáu a les más escures distopíes y un pasáu (la infancia galesa del autor) eternamente repetíu na vida adulta y revisáu hasta la obsesión. Como si’l punk y les sos ansies de revolución definitiva de les formes y los conteníos nun bastaren pa da-y sentíu a una cotidianidá que, anque vaciada de grandes pallabres, siguía encuallada na mediocridá. Al traviés d’un discu tremendamente crudu, coronáu por una de les más grandes canciones escrites enxamás, “(I Keep A) Close Watch” (una canción del so álbum de 1975 Helen Of Troy, reducida equí a les sos mínimes constantes vitales), Cale lliquidaba les sos propies aspiraciones artístiques y dába-y el llombu a un continente descubriendo otru: el punk vueltu del revés, el do it yourself reinterpretáu como un combate ente’l yo y la técnica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario