The Stooges pasen por ser una banda de xabaces, primitivos productores de barafunda con más bien pocos matices. Ye una impresión desacertada. La paleta de soníos de The Stooges ye, pela contra, variadísima, anque nun ye falso que, de mano, pinta fácil reducilos al estereotipu proto-punk del munchu ruíu y les poques nueces. Igual que ye dable lleer mal, tamién ye posible escuchar mal, y ellos pónenlo a güevu pa que l’oyíu poco avezáu zapique y nun comprenda.
Na escena musical norteamericana de 1969 y 1970, el baturiciu sónicu de The Stooges podía chocar frente a les bucóliques reivindicaciones de los hippies de San Francisco. Mesmo l’acid rock caltenía pontes bien firmes col folk y el country como pa nun francer del too l’equilibriu ente lo esperimental y lo tradicional. La única ponte que caltienen The Stooges nel so segundu álbum ye col jazz de vanguardia, tolos demás elementos reconocibles del so discursu (blues, garage y poco más) son simples pistes falses esmarallaes per un tapiz de múltiples capes tímbriques que recuerden alcuando a The Doors y a Jimi Hendrix, pero del mesmu xeitu qu’estos podíen recordar, caún nel so nichu ecolóxicu, a los Rolling Stones y a Muddy Waters. Claro que s’inspira en Jim Morrison el xeitu de cantar d’Iggy Pop en “Down On The Street” y en “Dirt”, y la delda del guitarrista Ron Asheton con Hendrix ye bultable en toos y caún de los cortes del álbum. Pero’l resultáu ye una obra con silueta propia, hasta cuando esa silueta se desdibuxa como ocurre nel collage de ruíos que pieslla’l discu, “L. A. Blues”, y que preludia’l noise de vanguardia de Glenn Branca y compañía.
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